Co chcesz przeczytać w sierpniu? :)

sobota, 27 października 2012

Posted by Anne18 | File under : , ,
C. S Lewis- brytyjski pisarz, historyk, teolog, po trochę też filozof. Popularność przyniósł mu cykl fantasy, który otwiera właśnie ta powieść. Bohaterami tej jak kolejnych części "Opowieści z Narnii"  są Łucja, Zuzanna , Edmund i Piotr . Któregoś dnia podczas  zwykłej dziecięcej zabawy w chowanego jedna z postaci przenosi się do  magicznej krainy Po jakimś czasie w wyniku różnych zdarzeń trafia tam cała czwórka. Narnia  bo o niej mowa jest miejscem w, którym ludzie  czekają na uwolnienie. Rządy sprawuje tam Biała Czarownica. Kobieta nikt nie wierzy , w to , że jest jeszcze jakaś szansa na zmiany  . Zmiany na lepsze. Jednak wszystko może się zdarzyć, ale nie ma nic za darmo.....
Autor utwór ten zadedykował swojej małej chrześnicy. Chciał stworzyć  opowieść, która pozwoli czytelnikowi choć na chwilę ponownie poczuć się jak dziecko .Sztuka ta mu się udała . Przenosi nas do miejsca rodem z baśni. Nie znajdziemy tu zbędnych opisów ani bardzo dokładnych charakterystyk postaci. To nie jest najważniejsze. Liczy się ten nie zapomniany wręcz sielankowy klimat. Mamy tutaj do czynienia z pewną walką. Jednak nie musimy się domyślać kto do niej stanie. Wiadomo , że chodzi o dwie wartości dobro i zło. Fabuła  jest skonstruowana aby zarówno starszy jak i młodszy czytelnik znalazł w tej powieści coś dla siebie. Dzieciaki otrzymają to na co czekają czyli  bohaterów takich jak czarownice , fauny no i i kolorowe ilustracje. Na pewno nie będą się nudzić. Nieco starsze mole książkowe również nie powinny narzekać. Powieść  co prawda nie obfituje w liczne zwroty akcji, ale potrafi zaciekawić , zaintrygować nawet czegoś nauczyć. Lew Czarownica i Stara Szafa to książka pełna i magii. Do dziś pamiętam , że czytałam ją z ogromnym zaciekawieniem. Szybko przewracałam kolejne strony aby poznać dalsze losy Łucji i spółki. Choć książkę  miałam w rękach dawno temu nadal doskonale ją pamiętam. To taka książka dzieciństwa. Na długo pozostaje w pamięci. Stawiam ją w jedynym rzędzie z ulubionymi baśniami Andersena czy Braci Grimm.
http://anne18-recenzentka.blogspot.com/

6 komentarzy:

  1. Czytałam i bardzo mi się podobała cała seria :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie czytałam wcześniej tej książki a szkoda, poznałam to sympatyczne rodzeństwo dopiero z filmu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te książki .. kojarzą mi się z zimnymi wieczorami, kiedy lubię czytać D:

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam dawno temu, może czas ponownie do nich zajrzeć?

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam opowieści z Narni :) ostatnio przeczytałam znowu i podobają mi się tak samo jak kiedys :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakoś do tej pory mimo, że wielokrotnie spotykałam się z tą książką, jeszcze nie miałam okazji przeczytać :) Może wkońcu się skuszę...:)

    OdpowiedzUsuń